måndag, januari 01, 2007

Vantarna är KLARA!

Det började sig i oktober, på workshop hemma hos Stickorren, och slutade inte förrän mitt i natten den 1:a januari.

Det var både lättare och svårare än jag trodde att sticka med två färger. Lättare, kanske mest eftersom jag valde ett så enkelt mönster. Jag har inte behövt bekymra mig om långa garnöglor på baksidan. Och för att jag valde ett så smidigt garn. Det går ganska fort att sticka med Do redo-garn på stickor 3,5. (Nackdelen med ett lite tjockare garn är ju att alla ev. små hål och ojämnheter i stickningen syns mer än med tunnare garn.)

Svårare eftersom det var så attans svårt att hålla de båda trådarna med samma spänning, så att stickningen blir jämn. Mina vantar är alltså inte helt jämnt stickade...

Förut när jag skulle klippa av den sista garnänden jag fäste (jag var så nära klar man kan vara, alltså), så klippte jag av på FEL ställe och fick med en maska!! GRRRRR!!! Och vips så hade det dragit iväg och blivit ett HÅL mitt ibland både gröna och rosa maskor. Gissa om jag blev arg på mig själv.

Nåja. Jag tog mig samman, lyckades få ihop hålet, om än inte perfekt så iaf hjälpligt så nu är vantarna alltså ett FO.

Jag har övat, och jag har lärt mig saker. Nästa gång kanske det går bättre!!

8 kommentarer:

Inger sa...

Snyggt!Heja inte ge upp för ett sånt misstag.

Kattmamman sa...

Jättefina!!!!

Anonym sa...

Görsnygga!

Anonym sa...

Din klokskap står sammanfattad på sista raden!

Kram!

Stickorren sa...

Dom blev JÄTTEFINA!!

Anonym sa...

Hmm... När jag klickar på din länk till Stickorren i dedt här inlägget får jag upp en bild på "medelhavsrelish"

http://www.druvan.com/images/bildbank/stor%20jpg/2245.jpg

ska det verligen vara så?

Anonym sa...

Ska fosco klaga på länkningen??? ;-)))

Nu ska jag ner på stan och byta fådda underkläder. Sen ska jag nog nysta lite garn, ska du göra sällis? ;-)

Fröken Fräken sa...

Tack för påpekandet Fosco!
Jag vill gärna be Stickorreb om ursäkt! Jag tycker inte du är det minsta lik en burk medelhavsrelish, jag lovar!!