fredag, januari 12, 2007

Jag får spader!

Efter några timmars "jag har bara ett WIP-panik" har jag just påbörjat ett nytt projekt. En spadersjal som vi som är medlemmar i Sticka kan hitta i ett av medlemsbreven.

Jag är rätt tveksam till hur jag ska klara spetskanten som man ska sticka dit på slutet, men, äsch, den dagen den sorgen! ;-)

Dock tror jag att jag ska börja om med ett nr mindre stickor. Jag gillar iofs när spetsstickningen är ganska gles, och skir, men det får ju inte bli så glest att det är svårt att se mönstret heller.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow.. här händer det saker. Är det "svärmorssjalen" som du startat med??

Anonym sa...

Men, jag tror att du ska fortsätta ett tag till innan du byter. Jag tycker inte det ser för glest ut.

Ssjalen sägs vara jättesnygg! Jag har inte sett den live, än. Snart - kul!

Anonym sa...

Jag håller med Snobben, tror att du ska sticka ett tag till innan du bestämmer dig. Jag tycker också att det ser bra ut. Det brukar ta ett tag innan man riktigt ser mönstret.

Anonym sa...

Åååååå, vet du, jag är FAST i PROVLAPPSTRÄSKET! Och jag tror jag tycker om det! Bara en viss fotograf mailar över bilder, så kommer det reportage på en blogg nära dej!

Vi har haft det bra, dagen gick jättefort, och sen var det bra rabatt i garnaffären. ;-)

Stickorren sa...

Nu kan vi bara vänta! Fotona är överstickade från Provlappsträsket!
Spaderschalen vill jag och testa, skall bli kul att se hur den ser ut, men som de andra säger, fortsätt ett tag till....