lördag, februari 17, 2007

Lördag

I går var det stickcafé och jag hann sticka samma varv på min nya halsduk ett antal gånger. Jag fattar inte att jag ska ha så svårt att göra två saker samtidigt (sticka och prata).
Nåja. Även om det inte blev så stor framgång på stickfronten var det ju trevligt att sitta där och prata strunt och allvar med stickkompisarna!

I eftermiddag kommer ett par av dessa vänner hem till mig och håller mig lite sällskap. Det kan jag behöva, för jag börjar bli rejält nipprig! En dos mys och stickning kommer göra mig väldigt gott! Dessutom kommer det innebära att STICKLOVET är invigt!
Nu följer en vecka då jag äntligen har chans att spendera lite mer tid mysandes med andra sticknördar som är lediga. Lite kursuppgifter, och en hel del ärenden måste jag också hinna med, men jag ska banne mig se till att STICKA!

Nu höll jag ju på att glömma att bekänna min senaste synd. A från Garnhärvan var på stickcafét igår och hade med den nya Opalkollektionen Neon. Gissa vilket nystan som blev mitt! (Till rabatterat fredagsmys-pris, vill jag dock poängtera, till mitt försvar.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, om man nu ursäktar sina köp med att det var rabatt, då är man nästan tvungen att köpa nästa fredag också va? Och frågan är ju om man vågar köpa nånting i veckorna öht då... ;-)