söndag, februari 11, 2007

Söndagssysslor

Ännu en helg är över. Har hunnit läsa lite kurslitteratur idag vilket känns skönt, så att det inte blir så superstressigt i veckan. Har också stickat ett par varv på spadersjalen. Har klarat det (för mig) kritiska momentet då diagrammet liksom tog slut. Idag har jag också kunnat konstatera att min dammsugare verkligen suger. Den suger alltså väldigt dåligt. Man skulle nog närmast kunna likna den vid en otroligt högljudd, och ineffektiv sopkvast, eftersom åtminstone de partiklar som är stora nog att vara synliga för ögat liksom sopas framför själva munstycket...

Jag har också konstaterat att det är skönt att ha en färgglad mössa att trycka ner över söndagsfrisyren när man springer fram och tillbaka till tvättstugan.

Jag har även insett att mitt rör är lite för vitt (det är alltså grått, men för brett/stort) för att fungera riktigt som jag tänkt. Kanske får göra ett nytt någon gång.

Just nu håller jag på och gör min vanliga müsli. En gång i tiden använde jag det här receptet. Nu bara gör jag, med MYCKET kanel förstås.
När den är rostad och klar får den bo i en glasburk tills jag har mumsat i mig allt och det är dags att göra en ny laddning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, DIAGRAMMET TAR SLUT????? *blir nervös* Men då kan man ju inte sticka alls, eller är det där man börjar freestyla?

Fröken Fräken sa...

Nej, det är där det är meningen att man ska ha fattat hur mönstret är uppbyggt...