lördag, mars 17, 2007

Frökens fredag

I går var en bra dag. Jag gick upp för att passa en telefontid, och kom fram! Jag hade sedan gott om tid att äta frukost i lugn och ro. När jag åkte till jobbet sken solen.

Mina elever var både trevliga och flitiga, tom på fredagseftermiddagen. Jag hörde två spontana "Matte är ju kul!". Jag njöt av stunden, och tankade lite styrka. Det kommer andra dagar.

Och vet ni vad. På lunchrasten fick jag sticksällskap!!!

Det har tagit ett halvår...men nu är det alltså en till som vågar! ;-)

Efter jobbet var det stickcafé. Så roligt att träffa vännerna!! Ja, och på kvällen kom min kärlek hem igen för helgen. Roligt är inte rätta ordet för att beskriva vad jag känner när jag träffar honom, men klagar gör jag då inte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad man blir när man läser om din fredag. Härligt!

Anonym sa...

WOW, nu är ni redan två! Snart kommer det att bli fler i lärarrummet! Heja Fröken!