måndag, mars 12, 2007

Måndagsrapport

I helgen hann jag faktiskt börja på en ny stickning. Det fick bli en vanlig socka i neongarnet jag köpt hos Garnhärvan. Ville dock gärna testa detta med en picotkant som görs genom att man stickar några varv, stickar ett hålvarv, stickar några varv till och och sedan viker ner kanten, och stickar ihop. Det var lite småpilligt, men kul!

Nu funderar jag dock på om de kanske inte blir lite för vida för mig ändå. Jag brukar få lägga upp ett antal fler maskor än "standardmönstren" anger, eftersom jag stickar ganska hårt, men kanhända blev det lite väl många nu när det blir en slätstickad oresårig, kant högst upp. Jag stickar dock vidare, det kan nämligen också vara så att de blir alldeles lagom.

3 kommentarer:

Stickorren sa...

Fin blev den i alla fall!

Inger sa...

Härlig färg.Är det resårstickning sen?

Anonym sa...

Snyggt som bara den. Och jag tror inte den är för stor.