söndag, mars 18, 2007

Helg

I går for folk både norrut och söderut. Jag kunde åkt med åt ena eller andra hållet, men valde att stanna hemma och fixa lite i lugn och ro istället. Bla ville jag baka bullar. Min assistent Köks-Björn hjälpte till. Ja, han heter faktiskt så, min hushållsassistent från forntiden.
Det var så länge sedan jag bakade bullar, så nu blev det både pistage-, kanel- och så släta bullar på en gång.

De släta genomgick sedan en smärre bukoperation.

Nu är det dock söndag och jag är inne igen efter ett avkylade bilavlastande ute. Nyss kom det snö nedfallande från himlen! Och jag som trodde våren var här! Nåja, då ska jag bestämt sätta mig och sticka på en varm sjal en stund tills min andra hushållassistent kommer in.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, idag kommer det väl ner alla sorters nederbörd?

Snygga bullar.

Jag säger som U; Nä, baka inga bullar, jag äter bara upp dom. Och om det vore så att man kunde dra ut på det goa ett _litet_ tag, så skulle jag nog baka oftare. ;-)

Kattmamman sa...

Mmm, se men inte röra...ser jättesmarriga ut!

Strumpstickan sa...

MMMMMUMS!

Mia sa...

Fina! Hoppas att de var goda också. De ser väldigt goda ut... *dregel*