onsdag, oktober 31, 2007

Färgglad dag!

Jodå, när solen fått värma lite fick jag bort isen på bilrutan och kunde återvända mot staden.

(Ja, mina bilkörarvantar har som synes blivit framplockade igen. ;-) )

Åkte hem och hämtade Kool-Aid och for sedan genast vidare till E. Efter att ha blivit bjudna på banankaka av en rar grannfamilj ute på E:s gård satte vi igång och gjorde lååånga härvor av vitt Fabel.

Målet för dagen var att försöka få till någon form av självrandande sockgarn, därav de långa härvorna. Vi ville ju inte få ett alltför "prickigt" resultat.

Sedan var det bara att fukta garnet, blanda till färgen och sätta i gång med det ROLIGA.





Efter en härlig dag luktar mitt badrum nu gott av olika artificiella fruktsmakämnen, från härvor som hänger på tork. Nu kan jag knappt bärga mig tills jag får testa hur färgrapporterna beter sig när man stickar med garnet. Undrar om det verkligen blir randigt, och hur randigt i så fall!?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag, så härliga härvor att ta reda på! ;-)))

Inger sa...

Så spännande det låter.

Anonym sa...

Vilka härliga färger på ditt garn. Spännande att se det slutgiltiga resultatet.

Dödergök sa...

Å vad spännande! Det såg jättefint ut i formen iaf!

Anonym sa...

Ha en trevlig lunch med E. Jag hinner inte till Östergötland till lunch. Kommer imorgon till Waynes.

Anonym sa...

Åh fy fadderullan va spännande! Jag väntar ivrigt på att få se resultatet oxå!!! :)