fredag, april 18, 2008

Att känna glädje och tacksamhet

Ibland är inte livet så där härligt glatt och enkelt som man skulle önska sig. För några år sedan var inte mitt liv inte alls glatt eller enkelt, och det var då jag lärde mig att skriva tacksamhetsdagsbok. Att varje dag tänka på något litet som faktiskt är bra, som jag är tacksam över, brukar få mig att inse att jag har oerhört mycket GODA saker i mitt liv, oavsett om där också finns bitar som inte är lika bra.

Numera har jag det egentligen oförskämt bra på många sätt, men när man ännu en dag vaknar med en bråkande kropp, eller går omkring med en vag framtisdsoro i magen är det ändå lätt att hamna i den där mentala nedförsbacken igen. Så idag har jag sagt till mig själv att det är dags att plocka fram tacksamheten!

Tack för att jag har ett arbete att gå till, ett arbete dit jag går utan magont, utan oro och som jag lämnar med en känsla av tillfredsställelse!

Tack för att jag har ett hem, där jag trivs och kan koppla av!

Tack för att jag har så mycket kärlek i mitt liv!


Nu ska jag ge mig iväg till jobbet, men först vill jag bara dela med mig av min favoritaffirmation:


This is the only time I get to live today.

I choose to enjoy it.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkvärda ord!

Strumpstickan sa...

Den var bra! Som jag brukar tänka, att tiden går ju i alla fall vare sg jag har ont eller inte så jag kan lika gärna försöka göra något roligt också innan tiden rinner ut...

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Tack för att du påminde mig om att jag ska tänka positivt. Det är så lätt att bara tänka på det som inte är riktigt bra. Jag har också mycket att vara tacksam för igentligen. Ska tänka på det!

Anonym sa...

Mycket tankvart!

min punkt: Tack for att vi fick byta rum nu nar min van ar sjuk, sa att vi far vara for oss sjalva och inte stora andra.