torsdag, april 10, 2008

Deklarera mera!

Nu är det dags att deklarera! Och jag har bävat, eftersom jag under året klarat av både en bodelning och en halv lägenhetsförsäljning. I dag kom mina deklarationsblanketter i brevlådan.

Nu några timmar senare är jag klar, och mäkta nöjd med mig själv. Och inte blev jag så fattig som jag trodde heller. Ibland är det bra att inte göra så stora vinster!

Nu ska jag krypa i säng, och när jag vaknar hoppas jag att en idé till ett lämpligt caféstickningsprojekt dykt upp i mitt undermedvetna. I morgon tänker jag nämligen sticka en stund efter jobbet!

3 kommentarer:

Inger sa...

Jag har två lyckliga söner här i huset som får pengar till midsommar.Så blev det inte för mig,men skulden är inte större än ett hg av något finare garn.

Anonym sa...

Grattis till fröken,som klarat av deklarationen. Verkar lite jobbigt att deklarera både bodelning och försäljning. Har du klarat det alldeles själv? Impad isåfall! Själv ska jag ta tag i det i helgen. Ser dock inte fram imot det .

Anonym sa...

Grattis! Jag ska bara skriva under min och få garnpengar till några lyxprojekt kanske, men U har krångligare saker att ta tag i, och han tycker nog inte att han ska köpa garn för sina pengar heller... ;-)