torsdag, mars 09, 2006

Bättre och bättre dag för dag

Nu har jag försökt mig på spetsmuddarna. Började först med ett rosa garn, men gjorde någon form av fel och lyckades inte få rätsida på det. Antagligen tappade maskor som vanligt. :-/ Ibland lyckas jag, med mer tur än skicklighet, att fiska upp dem, men jag klarar definitivt INTE av det när det händer mitt i någon form av mönsterstickning. Efter några timmars knölande så repade jag upp typ en halv mudd och lade undan garnet.

Igår var jag och köpte lite billigt merinoullgarn i en bra tjocklek och gjorde ett nytt försök. På något vis känns det lättare att börja om med ett nytt garnnystan (som om själva misslyckandet skulle ha satt sig i garnet, galet jag vet!). Fast denna gången var det faktiskt lite lättare. Dels hade jag ju övat lite på mönstret, och dels var garnet lite mindre luddigt än det första.

Nu har jag maskat av den första mudden, men inte monterat ihop den. Lite sned och vind är den kanske, och jag ser åtminstonde ett fel ganska tydligt, men jag är ändå ganska nöjd. Jag lyckades ju iaf bättre denna gång, så det går ju åt rätt håll!

Inga kommentarer: