lördag, mars 04, 2006

Stickcafé och framtidsdrömmar


Nu har jag varit på stickcafé nere på stan. Som tur var hittade jag ett petrolfärgat garn i rimlig tjocklek i en påse med gamla restgarner, och kunde börja på ett par nya pulsvärmare. Påsen har förresten min mamma rotat fram i en garderob där den legat sedan min förra stickperiod för sisodär 15-20 år sedan. I påsen fanns också vissa skumma alster från den tiden. Jag har inte någon aning om vad det var tänkt att bli, om det ens var tänkt att bli något, men det var förvånansvärt jämnt och fint stickat. Tänk om jag kunde sticka så nu!

Nåja. Tillbaka till stickcaféet. Det var roligt! Trevliga människor och skön stämning. Oj, så fina saker andra kreerar! Och så fina garner det finns.. Man blir inspirerad!

Om jag lär mig sticka hyfsat jämnt och att hålla reda på maskorna någon gång, så vill jag testa det här mönstret. Jag förstår det ju iaf. Det gäller bara att kunna göra också.

Inga kommentarer: