söndag, mars 26, 2006

Pyromantupp


Den här tuppen har jag sytt klart idag. I början av veckan orsakade detta fjäderfä nästan en eldsvåda i vår lägenhet. Jag satte en kastrull med quinoa att koka på spisen, gick in till datorn för att kolla upp en sak, fick syn på tuppmönstret som låg på skrivbordet, tog med det och gick glatt in i hobbyrummet. Där stängde jag in mig och sysselsatte mig en god stund med att leta lämpligt tupptyg och klippa till detsamma. Som väl är, (speciellt för tuppen som annars skulle fått mycket ovett) gick jag ut därifrån innan en regelrätt brand uppstått, men hela resten av lägenheten var då rökfylld. Mycket typiskt att brandvarnaren inte fungerade heller, fast jag nyss bytt batteri.

Bakom tuppen kan man förresten spana in de tapetprover vi lånat hem. Sambon tyckte det var viktigt att de nya tapeterna inte skär sig mot tuppen. :-)

Och så här är det att fota när man har katt:

1 kommentar:

Kattmamman sa...

Vilka roliga bilder men vilken otäck historia! Tänk vad kreativitet kan ställa till med - du hade tur.

Du är min nya favorit - så nu är du länkad på min blogg. Om Du vill så får du gärna länka till min blogg också:

http://kattmammansstickblogg.blogg.se

Hej hopp!
/C