onsdag, april 04, 2007

Förvånad fröken

På eftermiddagens stickcafé kom A från Garnhärvan och bytte ut mina trasiga strumpstickor mot ett splirrans nytt set. Utan att jag ens bett om det, bara bloggat om vad som hänt. Snacka om service!! Nu ska jag testa igen och se om det är jag som misshandlar stickorna eller inte. Om det visar sig vara det så får jag ju återgå till bambu och sluta vara så snobbig.

Jag är för övrigt rätt nöjd med att jag kommit igång med socka nr 2, medan jag fortfarande minns hur jag gjorde den första. ;)

En annan överraskning på stickcafét idag var att Lía, som är på besök från Spanien, plötsligt tog fram en present inslaget i rosa papper. Till mig?! Övervägde en sekund att spara den till min födelsedag, men dit är det ju aaaaalldeles för långt. Titta vad som var i:

En härva lingarn från Yllet i en jättefin ljusblå ton. Det kommer bli perfekt till en sommarstickning!! Så svalt och skönt! Jag förstår fortfarande inte riktigt varför jag förärades detta fina, men jag blev både lite rörd, och GLAD, så tack snälla Lía! (Lía: This is where I say Tack, tack! ;-) )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta till sin födelsedag? Nä, sånt orkar man ju inte. Alls. ;-)

Lía sa...

Tack, tack and happy knitting ;)