söndag, april 29, 2007

Nya WIP!

I fredags kom paketet med mitt tröjgarn! Det var ju perfekt timing så att jag kunde ta med mig det och sticka provlapp på stickcafét. Dessutom fick jag hjälp att mäta mig själv, räkna och tom korrekturläsa mönstret (Tack K som hittade ett feltryck i tidningen, just på den storlek jag skulle sticka.) I går lade jag upp 224 maskor och stickade första varvet fel. Sedan gick det bättre, så nu är jag på gång. Stickar på rundsticka upp till ärmhålet istället för att göra ett fram- och ett bakstycke. Kan man slippa lite montering så är man ju glad!

Jodå, jag fick det mesta lingarnet uttrasslat så småningom så nu har jag en bra enkel café- och raststickning ett tag igen. Stickar bara räta, och planerar att släppa (ett ännu okänt antal) maskor på slutet. Får se hur det blir... Meningen är alltså att det ska bli något slags halsduk.

Inga kommentarer: