söndag, april 22, 2007

Vad ska det bli nu?

Som vanligt när en "caféstickning" som sockorna blir klar, så får jag lite lätt panik. Jag måste ju hitta något nytt att sticka. Något enkelt och prat-vänligt. Har bläddrat i tidningar och surfat bloggar utan att riktigt komma på något. Beslöt mig så för att börja på en enkel halsduk/sjal i lingarnet jag fått av Lía. Men, när jag skulle nysta det så blev det pannkaka...eller snarare trasselsudd. Kort sagt så kommer det dröja innan jag lyckats nysta ut det så att jag kan nysta upp det och faktiskt använda det.

Gissa hur nära jag därför är att ta fram ett nytt Opalnystan...och lägga upp 72m...och sticka mig ett par sockar till i ren desperation.

Ännu har jag iaf inte gjort det. Istället tog jag ett par extra vev-armar till hjälp och passade på att nysta lite annat garn.

Något förslag vad jag ska hitta på?


3 kommentarer:

Inger sa...

Lingarn kan vara mycket halkigt.Lycka till med försöken att reda ut det.

Anonym sa...

Men är det inte i detta läge du brukar ropa på mig? :)

Anonym sa...

Och apropå vad du kan hitta på: I min hjärna finns nästan bara sjalar. Så.. En sjal kanske? Kanke en Birch? Eller något feather&fanaktigt? Eller en hjärteschal?