torsdag, april 19, 2007

Provlapp

Nu har jag provat flätmönstret till tröjan jag funderat på. Råkade sätta ett par maskor bakom istället för framför stickningen en gång, men annars verkar det ju fungera. Lite bökigt att få extrastickan att inte glida iväg bara...
En sak jag funderar lite på är dock det här med omslag, eller snarare maskorna bredvid omslagen. För mig verkar ena grann-maskan till ett omslag oftast också bli ganska lös (eller om det är ngt annat som händer, jag kan inte tänka ut det just nu), så det ser ganska ofta ut som ett lite mindre hål bredvid mina riktiga omslags-hål. Förstår någon vad jag menar?
Jag har försökt experimentera med att dra åt hårdade både här och där, men har ännu inte kommit på vad det är jag gör för knas.


Men vet ni, jag har varit galen nog att beställa garn till tröjan. Jag menar, jag borde ju känna mig själv väl nog för att istället välja ett något enklare mönster till min första tröja. Så att jag kan fokusera på avmaskningar för ärmhål och sådant istället för på flätor, men tydligen vill jag inte ha en tråkig slätstickad tröja. I så fall borde jag väl redan ha stickat en sådan..!?


Ah. Jag vet inte, men jag undrar iaf:
Är det ingen som vill skriva en inlämingsuppgift åt mig så att jag kan STICKA i helgen? Jag är ju så sugen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar precis! Så blir det när jag gjort knapphål. Får du något bra tips kan du väl dela med dig?

Anonym sa...

sticka den som sladdrar sej vriden, om du hänger med..?