lördag, oktober 10, 2009

Mjölkstockning i huvudet?!

Nu bryter jag i hop. Har ägnat en vecka åt att sticka spetskanten på Gail och var så glad nu när jag bara hade avmaskningen på sjalen kvar. Jag tyckte dock att mitten på sjalen såg så konstig ut.

Jag har ju stickat TVÅ spetsar på mitten. Så otroligt klantigt. Jag visste ju egentligen att jag inte skulle sticka "end chart" på mitten, det hörs ju tom på namnet, och ändå har jag gjort det. Ingen livlina har jag. Och hopplöst att repa upp är det ju. Nu får sjalen åka långt ner i påsen igen. Suck.

Edit: Efter en snabb surf på Ravelry kan jag dock konstatera att jag inte är ensam om att ha lyckats med detta. Och inte verkar andra vara särskilt missnöjda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gjorde likadant men repade opp och det var inget besvär med att hitta rätt igen. lena

Ilsefin sa...

Äh, men vad tråkigt!

men måste du verkligen repa upp? Tror du inte att det går att blocka till så att det blir bra ändå?