fredag, juli 06, 2007

Bakåt och framåt och garn och mugg och en nejlika

I går stickade jag en del på min tröja. Ungefär lika mycket baklänges som framlänges dock. Jag hade varit överambitiös och stickat hålmönster även där det inte skulle vara det nämligen, och eftersom jag gillar symmetri så var det bara att repa upp. Nåja, nu är det snart dags att börja avmaska för hals-urringningen iaf. Till vintern kanske jag har fixat mig en tröja! Vem vet?!



Under sommaren är jag en av flera som ska göra sitt bästa för att skrämma bort inbrottstjuvar när goda vänner lämnar huset för en och annan utflykt. Ett förtroende som jag inte ser som speciellt betungande då jag ändå kommer vara hemma. Men herregud, underbara husägarna gav mig ändå en så perfekt present igår.

Jag vet att åtminstone två personer jag känner kommer titta väldigt avundsjukt på mitt nya garn. Till er vill jag vara säga: Låt bli att dregla i den söta fröken-muggen!

För övrigt avsmakades marmeladen igår. Den smakade bra, så länge man inte tuggar på den hela kryddnejlikan. Undrar om " att få kryddnejlikan i marmeladen" betyder något särskilt...


2 kommentarer:

Inger sa...

Ska jag känna mig träffad?

Anonym sa...

hej! var har du fått din fina mugg ifrån?
Mvh, Madeleine