tisdag, juli 03, 2007

En strut med tre nystan, tack!

I går testade jag glasskioskstickning, och även detta koncept visade sig mycket lyckat. Solen sken till och med på oss flera gånger! Ullin tyckte jag skulle beställa "En strut med tre nystan." av kioskpersonalen, men det glömde jag tyvärr när jag kom fram till luckan. Personalen var dock väldigt trevlig och man fick tom välja färg på sin glass-sked. Jag fick en blå!

Vad som inte känns så lyckat är mina eviga sockförsök. Jag kan sticka sockor, det vågar jag numera påstå. Vad jag inte kan är att beräkna rätt storlek på sockorna.. I går fick jag låna en fot av en vän med mindre fötter än jag själv, för att prova den randiga sockan på. Efter det bestämde jag mig för att inte sticka längre utan att prova på mottagarens fot. Jag tror dock att det är ganska stor risk att jag får börja om en tredje gång.

Så, nu har jag återigen bara en riktigt bra caféstickning, Argosyn. Kanske börjar bli läge att repa upp och göra om den för tillfället "förpåsade" sockan .

I går kväll tog jag dock fram en annan stickning som fått ligga till sig lite, nämligen min tröja. Nu har jag börjat med sprundet på framstycket.
På förmiddagen idag har jag pysslat med lite tröjtryck på härlig amatörnivå. Jag snappade upp det här citatet för ett tag sedan och har varit sugen på att göra en egen t-shirt. Så nu tog jag en gammal tröja för att se hur det blev. Och jodå. Det blev lite kladdigt, men rätt okej ändå. Nu ska det bara torka till och fixeras.

3 kommentarer:

lillstrumpa sa...

Vad häftigt med tröjtryckning, och vilket grymt citat! Tycker tröjan blev supercool. Visst är det en liten igelkott där nere i hörnet också? Väldigt passande :-)
Nu blev jag också sugen på att lära mig trycka tröjor...

Kristina sa...

Åh vad du är duktig på mycket. Vilket underbart citat. Den måste du ha på stickstämman.

Anonym sa...

Åååh, vilken häftig tröja!!!
Nu belv jag ännu mer sugen på att textiltrycka! Vad har du använt för färg?