fredag, juli 27, 2007

Rensa rester

Nu har jag tömt min stickkorg i vardagsrummet på diverse restgarner, lösa banderoller, vilsna mönster och kom-i-håg-lappar. Sedan gick jag på restgarnsjakt i min garnförvaring och insåg tre saker:

1. Jag borde samla ihop mina restgarner.
2. Jag borde ha en mer överblickbar garnförvaring. (Jag hade en del "Åh, det här garnet hade jag glömt"-upplevelser nämligen.)
3. Det finns faktiskt en hel del saker jag tänkt, och fortfarande vill sticka.

Det första var relativt lätt åtgärdat. Jag slängde lite udda fula tyger och frigjorde en låda. Nu har jag alltså en restgarnslåda.

Nummer två tål att kluras vidare på, inför inredningen av arbets-/hobbyrummet. Den tredje punkten släpper jag från min hjärna genom att lista lite här:

Jag vill sticka
klart min tröja
klart sockar till M
klart min spadersjal

men jag vill också sticka
sockar till B
tossor till M (Edit; Haha, till en annan betydligt mindre M än den ovan allstå.)
torgvantar ur One skein wonders
Fetching
tvåfärgade vantar i 2-trådig ull
liten sjal att använda som halsduk i vinter
mössa eller vantar som matchar min Argosy
någon vackert av presentgarnet jag fått av E

4 kommentarer:

A sa...

Slänga tyg???

Antar att det var rent junk dårå, men om nåt hade iaf någon chans att bli nåt - bara inte hos dig - så vet du var min brevlåda bor...

/lappar för applikationersamlerskan

Anonym sa...

... dög det inte ens till en _ful_ stickpåse? ;-)

Vad du är duktig i ditt organiserande, jag bara sover...

Inger sa...

Tänk att du kan slänga!Det har jag så svårt för,men snart måste det nog ske.Sånt som bara legat massor med år.

Anonym sa...

Åhh, bara att se den där restgarnslådan ger mig lite lust till kreativ städning!

Lycka till med allt. Ses snart?