söndag, juli 08, 2007

Börja om från början...

Härom dagen repade jag upp en bra bit på en sockstickning (den i onlinegarn) för att göra om hälen som inte blev bra första gången. Jag gillar garnet, så det kändes bra att ta tag i den igen.


Idag har jag också kunnat prova resultatet av den andra sockstickningen. Efter att ha hört ett "Aj!" undslippa gossen kunde jag konstatera att lite mer tillväxtutrymme inte skulle skada i sockorna. Alltså har jag repat upp den och börjat om. Igen. Jag hoppas på tredje gången gillt.
Idag har jag förresten sett jättsöta blommiga tygelefanter i en butik. Någon annan fastande för en rutig tyggris. Så..nu blev jag ju sysugen! Är det någon som har eller har sett mönster på hur man syr en gose-gris eller dito elefant så kan ni väl tipsa mig?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla maskor förtjänar att.... du är tapper!

Vi har det bra. Mycket bra. Funderar på att simma i hotellets pool, vi får se.

kram

Kristina sa...

Jag har mönster på en elefant. Ursöt.köpte mönstret för flera år sedan men har aldrig kommit till skott.