lördag, juli 21, 2007

Tapeter och pecan pie

Arbetsrummet här ekar när jag knapprar på mitt tangentbord och resten av lägenheten är invaderad av prylar härifrån, men det går trots allt långsamt framåt med planerna. Tapetproverna är tillbakalämnade till butiken, tapeter är inhandlade, väggarna färdigslipade och avtorkade, golvlisterna bortskruvade, och en första omgång tapetklister är tillblandat. Idag ska jag förlimma väggarna. Sedan ska jag invänta sambons hjälp, dvs tid och ork, med resten. För att sätta upp våderna vågar jag trots alls inte göra själv.


I går fyllde sambon år, och jag hade äntligen hittat pecannötter att köpa, så jag gav mig på att försöka baka en Pecan pie. Det finns massor recept på nätet, men bara två i hans receptsamling. Jag jämförde och letade vettiga svenska ingredienser tills jag var ganska förvirrad, och gjorde någon slags kombination. Så här såg den ut innan ugnen:
Efteråt såg den mörkare ut, och nu ser den mindre ut, eftersom det fattas en rejäl bit. Jag vet inte hur en sådan här paj ska smaka, men den blev iaf rätt okej tror jag. Väldigt söt och seg, men ganska god.

2 kommentarer:

A sa...

Hade han inte med storpack pecannötter från Whole Foods? Orutinerat! Hm, pecanpaj kanske man skulle baka. Vi har ju ett storpack stående i skåpet :-)

Anonym sa...

Ser ju underbart gott ut!!
Hälsa sambon och efterhands-gratta från mig!