torsdag, juli 26, 2007

Storleksmysteriet är löst

Jag har som ni kanske sett haft stora problem med att få till rätt storlek på J:s sockar. Detta trots att jag redan tidigare stickat ett annat par i ungefär samma storlek i samma garn.

Jag hade så bestämt för mig att jag använde stickor nr 3,5 och inte nr 4 på det första paret, så jag har envisats med att inte byta stickor fastän jag helt uppenbart fick för tighta sockor nu. Jag bara skulle sticka dem på 3,5:orna, liksom, och ökade tills sist på maskantalet istället.

Jag stickar dessutom ganska hårt så sockarna blev riktigt kraftiga, i alla fall innan de har gåtts ut lite.

Så igår satt jag och kollade över mitt virknåls- och stickförråd inför stickstämman. Och hittade mina 3,5:or prydligt stående i min stickburk... Hm. Konstigt. Jag letade fram en stickprovare och kunde konstatera att jag har stickat J:s sockar på 3:or.

Håhåjaja, så kan det gå!

1 kommentar:

Anonym sa...

;-))))))))))))))))))

Ja du...