torsdag, februari 28, 2008

Dragspel

Några varv varje dag blir det på dragspelsbaskern. Jag är just nu ganska fundersam över passformen. Det känns som om den kan bli lite tight.


Jag undrar också om någon har ett tips på hur man gör övergången mellan de två olika färgerna lite mindre synlig. När man stickar rundstickning och byter färg så blir det ju liksom ett "hack" där det nya varvet börjar. Jag VET att jag läst någonstans hur man kan göra det mindre tydligt genom att sticka dessa maskor på ett särskilt sätt, och har därför letat igenom mina stickböcker. Tyvärr utan att hitta tipset...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg den blir! Jag gillar den svarta och den mörkgröna ihop!

Min ny känns också lite tajt, men jag tror att den töjer ut sig. Jag har för mig att min bruna inte var helt perfekt i början heller..

... jag har också sett det där tipset nånstans, i en stickblogg tror jag, ska kolla lite om jag kan komma på var...

Anonym sa...

Jag hittade det:
http://techknitting.blogspot.com/2007/01/jogless-stripes.html

Ser fram emot att få se resultatet! :)

Anonym sa...

Å, vilken snygg mössa! Verkligen jättefina färger ihop.