tisdag, februari 19, 2008

Pausnystning

Jag slutade tidigt idag, men ska snart ganska tillbaka till jobbet för ett möte. I mellantiden passar jag på att nysta garn.
I morgon tänker jag nämligen ta med nystmaskinen till förskolan. Det är många barn som är lediga eller sjuka just nu, villet gör att vi har ovanligt få barn på avdelningen. Då får man passa på att göra sådant man inte har en chans till normala fall. I går såg jag mig alltså omkring i skåp och lådor och luskade på så sätt upp en rejäl omgång mohairgarn (på härva). Har vi tur hinner jag och några barn nysta upp en del av det i morgon! Sedan kan vi sätta igång med fingerstickning!
Och eftersom en snäll kollega rotade fram både några virknålar och några stickor idag, så kanske, kanske det kan bli något mer så småningom.. Nu ska jag iaf surfa efter något eeeeeeenkelt mönster på en virkad sjal eller liknande!

4 kommentarer:

Carina sa...

Känner igen detta i dessa dagar. Väldigt många av barnen är sjuka och man får möjlighet att fixa annat. Men den här gången är även fröken, jag, sjuk. Hur stora barn har du eftersom ni kan göra så här kul saker? Jag har 1 till 3-åringar. Lite svårt att fingersticka då. Men hur gör man?

Anonym sa...

Vilket snyggt garn!

Och vad kul att ni kommer igång med garnindoktrineringen! BRAVO!

Stick-smurf sa...

Va fint garn! Fantastiska färger.

Sanna T Sköld sa...

Vilken härlig färg!!! Det skall bli kul och se vad detta kan bli.