söndag, februari 24, 2008

Nya garnvänner

Lite garn smet med mig hem från Garnhärvans butik i går. Förälskade mig i det nya, mjuka Sulka-garnet, och jag våndades länge innan jag bestämde mig för att ta den bruna färgen. Både den gröna och den mörklila var ju lika vackra!Min mor handlade de betydligt färggladare sockgarnerna. Konstigt nog har de också flyttat med mig hem... Tanken är att de ska bli sockor (surprise!) till nästa vinter.
I fredags kväll stickade jag förresten klart mammas tumvantar. Det gick bra trots ett rejält strömavbrott i blåsten. Mitt föräldrahem är som väl är utrustat med både stearinljus och ficklampor.
Jo, och så har jag börjat på min nya dragspelsbasker i helgen. Jag tror jag kommer trivas bra med den gröna färgen.
Och eftersom sambon är i Noro-land så ska jag nu tröstäta chokladmousse gjord på avocado och sticka några varv till.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Härliga garner. Dragspelsbaskern blir ursnygg.

Anonym sa...

Vilken underbar grön färg på din mössa. Var har du fått tag på den?? Fina garner som du köpt också.

Strumpstickan sa...

60% merinoull...