lördag, mars 29, 2008

Lördag

I morse var jag uppe ganska tidigt, iaf för att vara en lördag, för att hjälpa en kompis med sin flytt. Övningskörde lådbil igen eftersom sambon skruvade på min egen lilla pärla. Även om lådbilen är en bra bil att packa i så kan jag inte rekommendera att man övningskör en svajig van just när man ska in på trånga gångvägar osv. Jag kör som bekant helst bara lådbil framåt, inte bakåt. ;-) Tur att min medpassagerare är lugnet självt i sådana här sammanhang. Det blev tyvärr bara ett par dryga timmars hjälp från min sida innan ryggen började krångla, så min dag blev plötsligt konstigt tom... Jag har surfat garn, ganska planlöst, eftersom jag funderar på att försöka få med några nystan USA-garn när sambon ska skicka grejer över Atlanten.

Kom på att jag vill provsticka min Berocco Ultra alpaca light som jag köpte i höstas, så att jag vet om jag ska köpa mer... Alltså har jag nu nystat. Mums! Garnet har så fina färgskiftningar!
I veckan har jag inte stickat massor, men det blev iaf en stund på ett bibliotek här i närheten, så sockorna och sjalen växer så sakteliga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar färg på garnet. Vad tänker du göra av det?

Strumpstickan sa...

Några fina vårblommor kanske?

Anonym sa...

Vilken skojsig träningsvärk jag har idag!

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre idag.
Jag har upphetsande planer, ta mej till fackets årsmöte för att läsa upp revisionsrapporten... Men i väntan på det borde man väl få sticka, eller?

Anonym sa...

1000 Tack för hjälpen! Hoppas att ryggen inte krånglar mer nu bara ... Ser fram emot att få bjuda över dig på stickträff istället för flyttbärning :-)