söndag, mars 02, 2008

Syfestival

I går var jag alltså på Syfestivalen i Sollentuna, och på Stickas årsmöte. Vaknade tidigt på morgonen med halsont och den omisskännliga värken i bihålorna. Ännu en dagisförkylning alltså. Typiskt!

Jag kunde förstås inte låta detta hejda mig en sådan här dag, så jag stoppade i mig ett par Panodil innan jag fixade kaffetermosen och mackorna och hämtade upp Ilsefin på väg till uppsamlingsplatsen. Ulldockan körde sedan oss och ett par garngalningar till upp till Sollentuna. Oerhört lyxigt att få "åka taxi" hela vägen.

Det här är vad jag fick med mig hem:
Tre nystan rejält tjockt raggsocksgarn. Just nu är jag inte alls sugen på att sticka med tunna strumpgarner. (Läs Barbros inlägg från 080301 så förstår ni varför. 9 h för en expert som henne, innebär fler timmar för en Fröken.)

Några fyndnystan (Online Taiga och ett skumt, grönt bandgarn) för 10:-/styck, och så ett nystan Freedom spirit. Det senare har jag sett recencerat i någon sticktidning en gång, och jag tyckte det skulle vara kul att prova.

Roligt också med något som man inte kan få tag i hemma i min stad. Våndades löjligt länge över färgvalet dock..

En hel del fina trikåtyger fanns det också. Jag köpte en bit som nog kan bli en sommarkjol. Tanken är att det ska få mig att få ändan ur och sätta fart på symaskinen lite igen. Undrar om det funkar...

Så till sist stickmarkörerna från Stickas välkomstpåse och så material till ett enkelt halsband.

Jag som inte skulle ha något särskilt är nöjd och glad, och passar på att tacka mina sponsorer. ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en härlig dag och bra moralsikt shopping-stöd!

Hoppas att förkylningen snabbt går över!

Kristina sa...

Vilka fina saker du fick med dig hem. Trist med förkylning krya på dig.

Carina sa...

Vad är Stickas välkomstpåse? Har aldrig hört talas om den.

Jag är avundsjuk för att jag inte fick vara med där. Låter väldigt inspirerande och det behöver man väl alltid.

Knyppeltanten sa...

Vilka underbara färger på garnerna, man blir såååååå avundsjuk.

Humlan sa...

Jag drogade mig också med febernedsättande och massor med vatten men gav upp efter mötet och missade föredraget... Typiskt att man ska bli förkyld till denna storhelg!