tisdag, november 24, 2009

Tisdagstänk

Lilla N och jag åkte tillbaka till stan igen i söndags och i går var vi på babycafé på öppna förskolan. Vår BVC-sköterska är lite skeptisk till dylika aktiviteter så här i influensatider, och det är väl egentligen jag också, men det är faktiskt ganska trevligt att träffa andra bebisar och bebismammor (Ja, för med det är mest mammor som är hemma med bebisar som är under halvåret gamla. Fast en gång var en pappa med. Också. ;-))

Dessutom jag trivs väldigt bra med att ha iaf någon fast aktivitet att hänga upp mitt liv på. "Måndagar är öppna förskolan-dag." passar mig bra. Jag vill inte ha en massa planerat och inte något inbokat varje dag. Jag blir alldeles matt när jag ramlar in på någon mammablogg där skribenten är ute och joggar med barnvagnen varje dag eller oftast äter lunch ute med andra mammor, eller ännu värre är ute på stan och shoppar kläder (naturligtvis alltid nymejkade och i högklackade stövlar). Jag behöver förstås också komma ut , men jag mår bättre om jag också har dagar då jag får lufsa runt i joggingbrallorna hemma, ta en liten barnvagnspromenad, umgås med lilla N och kanske baka några frallor eller sy en söm om jag hinner.

I går satte jag förresten saxen i gult tyg från Jofotex, och började tom sy lite. Projektet är dock en julklapp så ni får nöja er med en liten glimt:
Den här hösten har gått tokfort. Jag kan inte förstå att det är första advent på söndag. Ikväll är det dags att tillverka årets adventskrans.Undrar just om jag kan förmå mig att välja rött pynt i år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å, vilket fin tyg. Sånt skulle min lilla kille vilja ha. Var har du köpt det?

Anonym sa...

Hej, jag läser din blogg ganska ofta och ville bara stiga fram o säga tack för mig, mysig bloggläsning är kul i min vardag :-) Hälsningar från Helena, Island.

Anonym sa...

Känner igen mig precis . Vill inte heller ha för mycket tider att passa, utan ta dagen som den kommer. Mycket är det ju den lille som bestämmer tiderna. Men visst är det fint att träffa andra barn och vuxna också. Det behöver man ju såklart.
Pia

Kristina sa...

Vi misslyckades med att dekorera våra kransar i julrött. Min är helt klart glamvarning för. Kram