lördag, februari 20, 2010

Beställda band

Tack för era kommentarer! Jag bestämde mig för den lite annorlunda stilen trots allt. Kanske kommer jag ångra mig, men jag överlever nog.

Jo, och så slog jag till med lite turkost till sist. Brunt och turkost är ju frökenfärger. Helst hade jag dock vetat ha limegrön text, men det fanns inte.

Så här:


Jag har lagt texten på ena sidan för att jag ska kunna vika bandet om en kant och sy fast det. Hoppas det var smart. En del säger att banden rispar sig om man klipper i dem innan man syr fast dem. Någon som har erfarehet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du valde bra färger. Sticker ut lagom mycket.
Ewa

Annika sa...

Ja det rispar sig. Man kan smälta kanten med ett ljus men jag har aldrig provat det. Jag viker in mina kanter. Klipper aldrig. Klippte ibland i början. Drar man inte i dem kanske det funkar. Barn drar i saker. Go figure.

Stickorren sa...

Ja, det där blir bra!

StinaKajsa sa...

Snyggt! Hälsningar från en annan Fröken Fräken www.storalonnhojden.se

Anki sa...

Jättesnyggt! Brunt och turkost klär varandra.

(och en Fröken Fräken till, fast bara som avsändare i mejlen sedan 10 år tillbaka)