måndag, oktober 23, 2006

I love Do redo-garn!

Kvällens övningar resulterade i mönsterbårderna på vanten här nedan.


Det var rätt bökigt att hålla isär de båda olika garnerna på pekfingret, men annars känns det i alla fall inte helt orimligt att jag ska kunna lära mig att sticka enkla (!) mönster i flera färger. Det som var svåraste var att inte få trådarna på baksidan för hårt spända. Första försöket fick jag repa upp eftersom jag inte kunde få in handen i min totalt oelastiska, hårdstickade vante.

Annars gjorde jag det lätt för mig, dels eftersom Do redo-garnet var tjockt och bra, och verkligen lättstickat i ett sådant här projekt, men också genom att inte följa ett bestämt mönster utan bara köra mitt eget "varannan-mönster". Så slapp jag hålla reda på kryss i ett krångligt diagram...

Det som underlättade allra mest var dock hjälp och instruktioner, samt vänlig klapp på axeln från vår duktiga och tålmodiga fröken! Tack!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Repade du upp? Var jag verkligen SÅ uppslukad av mitt diagram? ;-)

Désirée sa...

OJ, vad fint det blev!
Jag missade tydligen något bra :(

Kristina sa...

åh vad jag önskar att jag hade varit där. Suck! Får försöka få en egen lektion.