söndag, oktober 15, 2006

Tumvantar klara

I går på utflykten, tog jag tag i stickandet av tumvante nummer 2. Idag fick den en tumme, och så har jag fäst alla trådar så nu är paret klart för användning.



Jag har stickat dem efter ett mönster i boken "Sticka med hemslöjden". Dock fick jag öka en del på längden för att de skulle passa mina händer, och jag lade till några extra maskor när jag tog upp maskor för tummen också. Garnet är Grunnesbos tvåtrådiga.

Nu är frågan vad jag ska ta tag i härnäst. Tror kanske jag ska lägga upp för socka nr 2 också, så att även de har chans att bli ett par. Men egentligen är jag jättesugen på att börja på en fuskpolo i angoragarn, eller en sjal i ett dovt vinrött garn så här till hösten.

För övrigt har jag lite idétorka inför nästa veckas tväfärgsstickning, som ska ske i något slags rörform (rundstickning). Jag kan tänka mig att göra ett par enklare muddar, med ett lätt mönster. Något som inte är kräver så mycket mönsterläsning. Långtrandigt kanske? Eller kanske ett par i Do-redo-garnet tex snorgröna med cerise små blommor? Alla tips och idéer mottages tacksamt.

11 kommentarer:

Stickorren sa...

Va fina dom blev, och sköna vet jag ju att dom är också. Det var en härlig dag igår som lämnar en varm känslan i kroppen!

Anonym sa...

Snyggt!

Men ditt pennskrin då? I Do-Redo-garn?

Désirée sa...

ojojoj, vad snygga!

Kristina sa...

Va snabb du var. Jag tycker att du ska satsa på ett pennskrin i DoRedo-garnet.. Jag går i de tankarna.

Ullin sa...

Så varma och sköna de ser ut! Jättefina!

Ullin sa...

Så varma och sköna de ser ut! Jättefina!

Anonym sa...

Härliga färger!!! En sådan brun var jag ute efter men som vanlig fanns det inte tillräckligt till mitt projekt. dina vantar blir bra till vintern.

Anonym sa...

Ja, jag hoppas det blir bra som kursstickning. Och tänk om jag vaknar kl 4 i mitt övernattningsrum så bra med en smidig stickning då va?

Jag har btw läst ut Stenhuggaren. Nåt av det bästa jag läst på länge. Välskrivet och spännande!

Anonym sa...

Ja, nu vaknade jag tidigt hemma. Ladda tvättmaskinen och stickade klart mudd nr 1. Det är dagens glädjeämne. Det tråkiga är att min kalender fullspäckad med viktiga lappar inlagda nästan varje vecka, är borta. Sågs senast på jobbet i torsdags, sen hade jag bråttom till visningen på Corren, och där är det inga ledtrådar mer.

Hoppas du får bara plus idag. Jag får nog det med, på min kurs. Jag har packat virkningen också, om det skulle bli jobbigt. ;-)))

Anonym sa...

Ja, nu är det jag igen. Min kalender låg på jobbet, VVV = Väldigt Viktigt Vetande, och jag tänker att det var roligt för dej att veta att alla minus är borta nu! Boken jag skulle ha läst tills idag har ingen skickat, kursledaren har tagit den med sej till Vadstena, så jag får den iaf!

Malin sa...

Jättefina och jag gillar de "glada" ränderna.