torsdag, oktober 05, 2006

Lagom lång lockig socka.

Nyss återstod bara att sy ihop 16 maskor i toppen på sockan. Tänkte att jag skulle passa på att lära mig det här med maskstygn, nämligen. (Visst är att sy ihop med masksöm det som kallas "grafting" i engelska beskrivningar?!)

Jag läste noga hur man gör. Jag gjorde. Min nål var löjligt tjock. Det blev inte så bra. Måste gjort rätt fel för sömmen blev minsann inte osynlig. Så detta får jag allt försöka pilla upp och göra om.

Annars är jag nöjd med min lockiga socka. Den passar faktiskt på min fot!

3 kommentarer:

Désirée sa...

Titta på detta!
http://video.google.com/videoplay?docid=2100491885292940298

Anonym sa...

Perfekt socka på Fröken-foten! Och i läckra Fröken-färger också!

Grattis!

(masksöm ja, hmmm, en workshop kanhända..? )

Malin sa...

Passar ju perfekt!
Snygg är den också.