onsdag, oktober 25, 2006

Minimala små hjärtan

Åh, idag är en mycket bättre dag än gårdagen! Härligt! Jag har varit trött, visst, men är så mycket gladare! I går hade jag inte ens ork att ta fram flerfärgsstickningen, men idag har jag knåpat ihop ett par varv till. Försökte göra det samtidigt som jag hängde framför datorn och surfade, men det var lite svårt att klicka och scrolla och så samtidigt som man ska hålla i TVÅ garntåtar..
Men titta, jag får faktiskt i handen:

Och visst blir det mycket enkla mönstret ganska fint. Det ser ju ut som om jag stickat in små hjärtan nästan.

Nu blir det TV-stickning!

8 kommentarer:

Stickorren sa...

Härligt att du är "på gång" igen! Och vad skönt att handen kommer i vanten!

Anonym sa...

Dessa vantar blir urhäftiga. Jag gillar när man kombinerar lime med annat. Tvåfärgsstickningen skulle jag nog ha behövt varit med på. Inte så bra på det.

Désirée sa...

COOOOOL!
Du måste lära mig på fredag!

Fröken Fräken sa...

Men D, det här är verkligen jätteenkelt!

Anonym sa...

Jätteenkelt var oredet!

Jag stickade nog 6 varv idag, samtidigt som jag spelade dataspel! Dvs, ett varv och så en omgång spel osv. Eftersom det inte kom några troll fick jag fortsätta ganska länge.

Anonym sa...

Troll - vad var det för kul, undrade trollmamman som inte kan ett dugg om dataspel ;-))

Ritade mitt tvåfägsmönster på större papper för att undvika huvudvärk... Men jag hade ju inte ritat allt - fast jag stickade ändå på ... Nu "måste" 3 varv a 144 maskor repas upp!

Lía sa...

Beautiful! and lovely colours ;)

Malin sa...

Superfint!!! Heja fröken!