söndag, november 05, 2006

Do redo

I dag har vi haft Do redo-yra här hemma vid köksbordet! Goda vänner kom hit med massor av stickade tröjor, en klänning, en halsduk, en mössa osv som hade hårdtvättats. Vi lade allt i en enda hög och sedan tog kreativiteten över.
Här har klippts, sytts, nålfiltats, broderats, provats ärmar på huvuden, pratats och skrattats. Superkul! Det är ett sådant gott gäng vänner att umgås med dessutom, så jag blir alldeles lycklig.

Måste ju visa några fler foton från dagen:

Ilsefin gjorde jättefina muddar med gula blommor på.


Kattmammans tofflor har tagit form.


M hann börja på en massa olika saker. Bla gjorde hon den här fina börsen av en ficka.

Själv har jag kommit så här långt på mina tofflor. Jag har tänkt sy langettstygn runt om också.

8 kommentarer:

Malin sa...

Dina tofflor är jättefina.
Tusen tack för idag! Det gav verkligen mersmak.

Psssttt... De där goda frallorna. Har du lust att dela med dig av receptet?

Stickorren sa...

Men vad mycket fint ni har gjort!!!
Jag blir så imponerad av det man kan göra av nästan vad som helst.

Anonym sa...

Tusen tack för idag! En underbar eftermiddag. Så snygga tofflor du får. Jag hoppas hinan klippa till mina i morgon, men jag har lite heavy pappersjobb som bara _måste_ göras först.

Kram å tack igen!

Inger sa...

Ni verkar ha haft en kul och givande dag.Mycke fina alster.Jag får nog be om en lektion i hur man får foton sådär blandat med texten.

Ullin sa...

Så härligt att se er kreativitet.

Désirée sa...

WOW, ni är ju så bra!!!
Tack för kaffe, barnpassning och er värme!

Kristina sa...

Kreativiteten verkade flöda. Häftiga saker ni fick till.

Kattmamman sa...

Vad mycket fint vi fick till - tusen tack för en underbar eftermiddag/kväll!
Jag behövde verkligen min terapi.

Bamsekramar!