lördag, november 25, 2006

Förlängning med förhinder

Kjolen är nu inte mycket längre än på bilden, men jag vill ha den en bra bit längre. Jag vill kunna sitta ned när jag har den på. Dessutom är det ju kul att virka. Och ändå kan jag inte fortsätta. Jag har slut på garn, och det är SÅ frustrerande!

Igår var jag och köpte mer garn. I fel färg. Idag var jag på LYS:en för att byta till rätt färg. Rätt färg var slut, och jag måste vänta till mitten av veckan innan det finns en chans att det är hemma igen. Suck. Undrar om jag ska lyckas hålla samma virkfasthet sedan.

För övrigt funderar jag på om jag ska fodra kjolen, skaffa en underkjol eller tjocka strumpbyxor. Men jag kan inget om vare sig foder eller underkjolar...

Eftersom virkningen tog stopp har jag stickat lite istället, och har nyss avmaskat den orange halsduken. Ska fota när jag fäst trådar och fixat klart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ueeh, typiskt!

Anonym sa...

Det skall finnas underkjolar som är lite elastika och det kanske vore något, eller ta ett lite mera glansigt elstiskt tyg och sy ett foder.
Hoppas att du får ditt garn snart. Tycker att kjolen är Hel häftig.

Anonym sa...

Gå till "Evacorsetten" på torget där bussarna stannar, jag tror att de har den underkjolen du behöver.
En underkjol ha rju fördelen att den funkar till fler kjolar!