torsdag, november 09, 2006

Torsdag

Det är svårt att uppdatera här när det liksom inte händer så mycket.
Så här är statusen just nu:

Turkosa sockar med vågmönster: En klar. En med felaktig hällapp som ska göras om.

Tvåfärgade vantar i Do redo-garn: En tumlös men klar i övrigt. En som närmar sig tumhålet.

Grått rör: Något längre än sist.

Och så har jag lite annat som bara ligger just nu....

Härom dagen stickade jag lite i personalrummet på jobbet igen. Jag försöker föra en stilla kamp, mest mot mig själv. När jag har rast har jag rast. Då får jag sticka. Det är inte slött, så det så! Andra ju dricker kaffe, pratar och läser tidningen.
För övrigt så är det flera stycken som sagt att det ser mysigt eller trevligt ut. Undrar om en stickande fröken har en blodtryckssänkande effekt på sina kollegor?

4 kommentarer:

Inger sa...

Det kan det nog ha,fast ibland får man uppfattningen att det provocerar en del.Om det är det dåliga samvetet för att inte göra något nyttigt eller vad?Själv är jag så lyckligt lottad tt det är helt okej med en stickning i handen även när jag jobbar.Fast då får det bli något som är till nytta på arbetsplatsen,en dockkofta eller så.

Anonym sa...

Jag försöker också att sticka i personalrummer. Kommentaren är att tänk när vi stickade alla här. (1985). Jag tycker att man kan göra det istället för att skvallra och vara så negativ.
Fortsätt med stickning du i personalrummet. Kanske det blir någon mera intresserad.

Anonym sa...

Det är ju för underligt det här med att man är så rädd för att bli betraktad som en slöfock... Jag stickar inte på fikarasterna - mest för att jag är rädd att "alla andra" då ska tro att jag tar mycket längre fikaraster än "alla andra" för att jag ska hinna sticka långt.

Från mitt perspektiv borde det vara lättare att komma över "sticka på rasten"-spärren för en fröken, eftersom hennes raster är schemalagda på ett tydligt sätt - men så lätt var det tydligen inte...

Jag tycker du ska fortsätta! Och jag tycker egentligen att jag borde börja ;-)

Anonym sa...

Jjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaa, kom å sänk mitt blodtryck!

Jag tar ju inte ens rast, vi fikar ihop, men pratar bara jobb. Sen skyndar man sej och tänker att tar man inte rast kan man gå tidigare.
Jag har dessutom inte stickat på hela veckan. Jobbar, supit, jobbat... men idag ska jag lägga upp två nya!