onsdag, november 15, 2006

En virkad kjol?

Sockan är på gång igen. Nu har jag passerat hälpartiet och då är det ju bara raksträcka fram till tån!

Har varit på stickcafé på eftermiddagen, och det var lika avkopplande som vanligt. Lugn miljö idag också. M och jag diskuterade huruvida vi ska testa att virka oss varsin kjol att använda iaf en (1) dag. Vore kul att testa en ny stil någon gång, om så bara för en dag! :-)

Jag tänker mig:
virkad kjol, max knälång
leggings/tjocka strumpbyxor
benvärmare
grova lågskor alternativt stövlar

Men vad har man upptill? En virkad sjal runt halsen förstås.. men mer?

Och, har ni några tips på tjusiga snabbvirkade kjolar?

8 kommentarer:

Inger sa...

Var var du på stickcafe´?När jag kom strax efter fem fanns där inte någon.

Anonym sa...

Så spännande med en virkad kjol! Jag skulle nog välja en rätt enkel topp, för att inte dra uppmärksamheten från kjolen.

Anonym sa...

det låter kul
Jag vill också!!!

Malin sa...

Den här tycker jag är fin:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=93&&d_id=35&&lang=se

Jag har sett en kjol någonstanns som var enkelt virkade och sedan avslutades med en kant med mormorsrutor längs ner. Ska se om jag hittar den igen.

Anonym sa...

Låter snyggt! Jag skulle välja en slimmad polotröja:-)

//Kusinen A.J

Anonym sa...

Jag tycker det låter jättehäftigt med virkad kjol.Har aldrig sett någon sådan.Blir den enfärgad då?Kommer över och lånar den av dig när du är klar med den. Det är ju syn om den bara ska användas 1gång :-)

Anonym sa...

Go girls!

Kattmamman sa...

Den här boken är kanske något för er (mig):

http://www.karpstyles.com/catalog.html?item=2057