fredag, november 03, 2006

Syfestival

Idag har jag varit på syfestivalen i Sollentuna, tillsammans med goda vänner. Det var väldigt roligt, och det fanns mycket att titta på. För nybörjare som M och mig var utbudet ganska överväldigande till en början, men efter ett tag fick vi upp ångan och betade av de montrar vi helst ville besöka. Vissa betade vi iofs av tre gånger... Det ÄR svårt att välja!

Med mig hem kom detta:

En filtnål, samt lite lös ull att ev. använda på helgens Do-redo-workshop
Två härvor entrådig ull från Ullcentrum
Ett nystan Drops alpaca, som kanske ska bli en Branching out
Ett nystan Opalgarn, samt 2,5mm:s korta strumpstickor i bambu
Lite blandade bandstumpar
En härva Alpaca sport från Naturgarn som kanske ska bli en mössa
Trikåtyg från E-slöjd som nog blir babykläder någon gång
En sjalnål
Ett par dominostickor i rosenträ. Kan inte vänta på att få testa dem!
Skyddsploppar till stickorna.

Känner mig mycket nöjd med dagen. Både med inköp, upplevelser och den sköna magkänslan man får av att göra roliga saker med fina vänner.

3 kommentarer:

Ullin sa...

Så mycket härliga inköp. Tack för idag och trevligt sällskap till lunch.

A sa...

Det är nog tur att du inte har mitt shoppingresonemang. Svårt att bestämma sig? Ta en av varje. Ta två. Ta 12. Allraminst. Man ångrar mest det man inte köpte. Sprucken budget kan man alltid greja på nåt sätt... Tillfället kanske aldrig kommer åter.

Inger sa...

Några,nåja gånga tygbitar från E-slöjd har följt med mig hem genom åren.De flesta väntar fortfarande å att bli något.