torsdag, januari 25, 2007

Lista

Nikka listar, och jag hänger på...

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Svar: grundfärg och hermodell med

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Svar: Ingenting. Luckan till datorlådan om jag skträcker mig lite nedåt också.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Svar: Oj, vad kan det ha varit? Minns inte alls. Det var flera dagar sedan.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är
Svar: 13.29. (den var 13.27)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Svar: Christer i P3

6.När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Svar: För en halvtimme sedan gick jag in från bilen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Svar: Mina nya strumpor

8. Vad har du på dig?
Svar: Lila mjukisbyxor, turkos top, trosor, strumpor, bh, halsband och glasögon

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Svar: Säkert, men jag minns inte vad. Det måste dock ha varit något behagligt för det var svårt att vakna.

10. När skrattade du senast?
Svar: För ett par timmar sedan, åt något en kurskamrat på fortbildningen sa.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Svar: GULA tapeter med bård (huh!), en tavla, en liten fettfläck i bakkanten av monitorn. (katternas favoritvärmeplats)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Svar: En mjölkautomat med namnskylt ( "Rosa" )

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Svar: Okej hittills!

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Svar: Halva "Sleepless in Seattle". Senaste hela film har jag glömd namnet på, men det var en snubbe som hette Saladin med hela tiden. ;)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Svar: Norogarn till alla goda vänner som vill ha. Annars kanske ett hus med tillhörande garage, vars lås INTE kan frysa...

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Svar: Jag har spelat basklarinett.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Svar: Att alla människor får sina grundläggande behov tillgodosedda.

18. Tycker du om att dansa?
Svar: Om ingen ser mig, ja. Och gärna på en dansmatta!

19. George Bush?
Svar: Ska det föreställa en hel fråga?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Svar: Jag har ju inte fått dem ännu, så jag vet ju inte vad de heter!

2. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Svar: Överväga ja, men det skulle nog bli en hel del av just övervägande innan jag kom iväg.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Svar: Välkommen!

2 kommentarer:

Kristina sa...

Det där var kul att läsa.. lite saker som jag inte hade någon aning om. Blir kul att ses på lördag.. Hoppas skolan funkar bra.

Kattmamman sa...

Kul att läsa - roliga svar :)!