onsdag, januari 03, 2007

Onsdagstrött

I går kväll fick jag för mig att det var dags att vända tillbaka dygnet genom en tidig uppstigning. Så i morse ringde både klockan och mobilen vid sjusnåret och upp skuttade(nåja..) lilla jag, satte igång med frukost, klädde på mig, vädrade (ventilationen är sönder här) osv.

Skrev mail som var tvungna att skrivas.
Kanonbra. Kände mig pigg och glad!

Sedan skulle jag åka och handla. Men..skulle bara mellanlanda liiite på sängen med katterna innan jag gav mig av. Jojo. En halvtimme försvann jag iaf bort någon helt annanstans, och sedan var jag så trött...

Har iofs varit och handlat och fixat med lite småsaker, men hela dagen har jag varit som i lätt dvala. Inte alls obehagligt egentligen, men, det ökar inte precis min produktivitet. Har inte ens satt mig med stickningen. Nåja. Förhoppningsvis sover jag iaf gott i natt, och då har ju planen lyckats.

Innan dess ska jag iaf förhoppningsvis ha nystat den här härvan från Östergötlands ullspinneri.

Jag tror den ska bli en mössa. Snurrhalsduken har blev nämligen lite längre igår kväll, och jag kan ju inte riskera att stå med ett FO utan en ny stickning på gång.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Åh det där garnet hade jag förträngt att du köpte. Det är ju för underbart. SUCK!

Anonym sa...

Karamellmössa till karamellvantar!

Inger sa...

Det där med att gå som i dvala känner jag igen.

Kattmamman sa...

Mmm, det är skönt att bara vara ibland.