fredag, januari 26, 2007

Är det första sockan?

Är det den första sockan? frågade en kollega när jag stickade lite på lunchen idag. Och ja, jag är fortfarande på den första sockan i paret. Har knappt hunnit sticka alls i veckan. Det har varit mycket annat att göra och att tänka på! Har börjat på två nya kurser och är helt yr i mössan (den med I-cordarna på förstås!) av all information och nya intryck.

I kväll har jag satt en deg så jag kan baka bröd i morgon och ta med mig när jag ska på stickträff med kompisar. Jag LÄNGTAR! Missade stickcafét i veckan eftersom det var kursstart på
precis samma tid...
NU tänker jag dock börja med minskningen för tån på min första knallroa socka, så liiite framåt går det iaf med stickandet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har heller inte stickat på en vecka, bara nystat upp en massa garn. hur blev det så här?

Inger sa...

Ser ut att bli ett nyttigt bröd.

Anonym sa...

Å nu är den klar! ;-)