tisdag, januari 16, 2007

Snurrat klart!!

Nu är snurrsjalen klar! Den var rolig att sticka, enkel, men ändå hände iaf något lite hela tiden. När jag tyckte att det bara var liiite garn kvar och att projektet i princip var klart så stickade och stickade jag i en evighet till kändes det som. Efter att ha inspirerat en slöjdfröken till att göra en likadan i Lovikagarn så blev den iaf till sist klar idag.


Jag måste dock ha en av sticknördvärldens känsligaste halsar, för attans, mjuk alpaca sticks minsann!

7 kommentarer:

Lía sa...

Cool!! ;)

Anonym sa...

Ser väldigt glamouröst ut!

Anonym sa...

Sjalen blev kanonfin!Men Fröken....inte sticks väl mjuka ,lena Alpacan?! Är du sååå känslig ?

Kattmamman sa...

Jättefin, och jag vet det känns som en evuighet att sticka dem!
Men du jag tycker också att den där alpackan sticks. Men den blir lenare efter ett tag och om man tvättar den.

Malin sa...

Snygg!! Perfekt längd tycker jag.

Anonym sa...

Tjusig boa på tjusig fröken!

Jag instämmer med Mama Cat, tvätta den och se vad som händer, eller använd plagg med krage...

Inger sa...

Det sticks mot min hals också,åtminstone vissa dagar.Snygg!