onsdag, januari 31, 2007

Spader dam

Efter kvällens föreläsning tog jag LEDIGT och letade fram spadersjalen som jag inte rört på minst ett par veckor. Det tog en stund innan jag kom ihåg alls vad jag höll på med, och var jag var i mönstret, men nu har jag faktiskt stickat flera varv utan uppenbara fel!
Jag övar diagramläsning, och även om jag tycker det är lite bökigt ännu så är det ju SÅ smart att man kan se var man är i förhållande till varvet innan. Ja, ni som redan stickar efter diagram jämt och ständigt har förstås hävdat det hela tiden, men det är liksom först nu som jag riktigt fattar hur mycket enklare det är att se VAR man gjort fel, jämfört med om man stickar efter en beskrivning i ord.

2 kommentarer:

Inger sa...

Jag blir lite sugen på att ge mig på någon sjalstickning igen.Måste bara komma igång ordentligt med tröjan först.

Anonym sa...

Jasså!?

kram E