lördag, januari 13, 2007

Lördag

Idag sov jag länge, men efter lunch (dvs frukost) packade jag stickväskan och begav jag mig hem till Leftknitt. Hade en jättetrevlig, lugn och skön eftermiddag där i hennes soffa. Blev serverad fika, pratade och stickade lite till på spadersjalen. Självklart lyder jag era råd, så jag har fortsatt på samma sticknr, och jag tror nog det blir bra. Jag gillar ju som sagt när det inte blir så tätt!

Fortsatte på snurrsjalen också och den är i princip klar, bara ett par meter garn kvar att göra av med. Och när jag såg det så slog det mig: Å nej, nu har jag snart bara ett WIP igen!!
Eftersom spadersjalen helt klart är ett "tänk dig noga för-projekt" så måste jag skaffa mig (minst) ett lättstickat "när du vill prata samtidigt-projekt". Vad ska jag hitta på måntro?


När jag myst hela eftermiddagen så tyckte jag det var läge att ta tag i något här hemma. Så nu är frysen avfrostad och ren. Hur fantastiskt är inte det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du... Fundreade väl på att sticka en mössa i grå alpacka? Vill minnas att jag klappat en såan härva hemma hos dig.

Annars kanske ett par strumpor, eller fingervantar?

Anonym sa...

Eller en kofta? Den gröna i Eskimo, ur Sticka? Den borde ju räcka ett tag iallafall.

Anonym sa...

Oj vad snabb du är. Redan fixat frysen. Jag har ätit, stickat lite till och sitter faktiskt med en rapport till skolan nu, tro det eller ej. Tack för idag!

Anonym sa...

Oj, en avfrostad frys, det behöver vi verkligen i Snobben-hemmet också, eftersom vi misstänker att termostaten ska bytas... Jag ska kanske börja med att plocka fram ett bröd tills i morgon?

Sjalen blir jättefin!

Malin sa...

Vilken spännande sjal du börjat sticka på. Jag vet vad du kan ha som andra WIP, benvärmare!!

Kattmamman sa...

Fin sjal -härlig färg och ett spännande mönster!

Men du fröken, nu ger du mig dåligt samvete igen ; )...vill inte ens tänka på när jag frostade av kyl/frys senast. Men å andra sidan märker jag ingen skillnad heller så att...