onsdag, februari 06, 2008

Gråväder

Härom dagen tog den mig med och barnen på en tur till Afrika i solskenet, men idag har det regnat på elefanten. Visst kan man se att den är lite dyster där den står? Är ganska nyss hemkommen från jobbet och är sååååå sömnig och känner mig som en överkokt makaron i kroppen. Jag skyller på gråvädret och trötthet efter influensan. Ska ta mig en tupplur nu för sedan vill jag så gärna iväg på stickcafé!


Jag hittade förresten ett bra halsduksmönster via Ravelry igår. Superenkelt, men ändå lite roligare än bara slät-, rät- eller resårstickning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det regnperiod i
Afrika?

Eva i Halmstad sa...

Halsduken ser skoj ut. ? Finns de skojig halsdukar!
Menar att den är fin, heter mönstret något?
Ha de gott.
Eva.

Strumpstickan sa...

Snyggt mönster!

Tina sa...

Jättefint mönster till halsduk, precis lagom enkelt! Ska jag spara.

För övrigt tror jag elefanter gillar regn ibland, dock ej föräldrar... :)