lördag, februari 09, 2008

Lite assymetri kan väl vara snyggt?

På eftermiddagen i dag tog jag mig samman och tog fram säkerhetsnålarna som Ilsefin tipsat om.
Så nålade jag fast ena ärmen och sydde med efterstygn.
Det tog sin lilla tid, så jag hinner inte med andra ärmen idag. Men jag var förstås tvungen att prova min enärmade skapelse ändå.

Ärmen är ok, men när den kom på plats på tröjan känns den snäppet för lång (eller för kort, beroende på hur man ser det.) Tröjans passform är sådär. När den är klar ska jag ändå använda den åtminstone en gång, hur mycket jag än får slänga med olika kroppsdelar för att dölja ev. skavanker på tröjan. ;-)

Nu blir det halsdukande framför melodifestivalen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, snart har du stickat och monterat en hel tröja! BRAVO!

Jag tycker det ser så bra ut, och känslan och passformen kan nog ändras av en ärm till, om du bestämmer dej för att sy i den!

Lördagskram!

Kristina sa...

Den blir inte så dum. Härligt att du nästan är klar. Kanske kan användas på jobbet om du inte vill bära skapelsen hemma. KRAM

Unknown sa...

Jeg synes den trøje er så fin!