tisdag, februari 26, 2008

Lön för mödan osv

Åh. Förra årets löneförhandlingar är klara. 1,4% löneökning. Fantastiskt. Det lönar sig verkligen att fortbilda sig på egen bekostnad. Och framför allt känner man ju sig så uppskattad.

Jag har fått retroaktiv lön utbetald för april-december förra året. Det täckte ganska lagom min karensdag och sjukavdraget från min influensaperiod, så det blev inga extra garnpengar den här månaden.

Nejdå. Jag är inte bitter. Jag är bara irriterad.

Nu går jag ju ändå på förskollärarlön, och den påverkas inte av ovanstående, varken uppåt eller nedåt.

3 kommentarer:

Carina sa...

Känner jag igen det här eller? När jag flyttade ifrån Göteborg för ganska exakt 1 år sedan, till Halmstad, så fick jag gå ner i lön, närmare bestämt ett par tusen. Nej att utbilda sig till förskollärare är väl ett av mina sämre beslut här i livet. Tur det ligger så långt tillbaka i tiden så jag har vant mig.

Stickorren sa...

Ibland undrar man vad en del har att tänka med!

Anonym sa...

Hm, just betalat de viktigaste räkningarna - resten får vänta helt enkelt... Gubben, jag och djuren behöver lite mat möjligen... lite! Och man ska till jobbet - kan INTE cykla eller åka kollektivt - finns inget sista och allt för långt för att cykla... inga lägenheter finns istan och det blir dyrare boende, hm...
Löneökning? HA, dröm om det... Man är glad att man får ihop till något litet dock... Mina barn tjänar betydligt mer än mig, underbart! Gubben funderar på att förutom vanligt två-skift jobba extra natt dessutom... för vad katten ska man leva av?
Må så gott... värmländskan Bim... irriterad efter att ha betalat räkningarna, JA!!! grrrr...