söndag, februari 10, 2008

FO

Jag gjorde det! Jag har stickat en tröja!!
Och det tog inte ens ett år.. ;-) En del återstår att önska, men jag tror faktiskt att jag kan använda den.
Den är lite bredare än optimalt. Det syns kanske inte på bilden, men det känns liksom. Modellen har en aning vida ärmhål som ger ett lite tungt "häng" under armarna (eller om det har att göra med ärmens vinkel mot tröjan, jag vet inte.) Detta gör också att ärmarna kommer längre ner på armarna än jag räknade med eftersom jag mätte deras längd från min armhåla.
Men, hur som helst: Jag har klarat det jag föresatt mig, och jag har lärt mig saker på vägen!

11 kommentarer:

Inger sa...

Grattis!
Den blev ju jättefin.Att den skulle vara för stor på vissa ställen kan då jag inte se.

Kristina sa...

GRATTIS. Bra jobbat

Eva i Halmstad sa...

Grattis.
Ett jättesteg.
Eva.

Anonym sa...

Wohooo! Grattis!!
Jag tycker att den är jättefin! Hoppas att jag inte lurade dig angående ärmarna bara...

Malin sa...

Den är jättefin din tröja!
GRATTIS!

miastick sa...

Snygg tröja! Härligt att ha kommit över en "magisk gräns" eller hur? Hoppas nu att du får mycket glädje av tröjan.

Anonym sa...

Grattis!

Bra gjort, fröken!

Stickorren sa...

Jag kan ju inte hålla med tillverkaren att det finns fel på tröjan, jag ser dom inte i alla fall!
Den blev ju JÄTTEFIN!Hoppas att du kommer att trivas med den, för det är så att den första tröjan är bra rolig!

Annela sa...

Finfin tröja. Kan knappast tro att det är din första!!
Nu är det bara att köra på och så mycket roligt du har ogjort!
Lycka till!

Anonym sa...

Bra gjort! Tröjan blev jättefin,jag tycker den sitter perfekt.

Anonym sa...

Hurra! Du är färdig! Tjohoooo!

*gör vågen*